Remeha Toros Vision

Een warmtepomp is geen cv-ketel. Het werkt allemaal net even anders. We vertellen je daarom graag hoe je jouw Remeha Toros Vision warmtepomp het best kan gebruiken. Van het instellen van de gewenste temperatuur voor de woning en voor warm water, tot wat je kunt doen bij een storing.

Home
/
Handleidingen
/
Remeha Toros Vision

Bediening

De Toros Vison warmtepomp van Remeha (voorheen Techneco) bedien je eenvoudig via de Honeywell Chronotherm Touch Modulation. De warmtepomp werkt het zuinigst bij een constante temperatuur. Het verlagen van de temperatuur in de nacht kost extra energie en raden wij dan ook af. Door de temperatuur continu te houden, verbruik je het minste energie en werkt de warmtepomp optimaal!

Instellingen

Temperatuur instellen Toros

Een warmtepomp verbruikte de minste energie bij een constante temperatuur. Kies een lage temperatuur waar jij je zo comfortabel bij voelt om de grootste besparing te behalen. Wil je de temperatuur verhogen of verlagen? Houd er rekening mee dat het soms wel 3 dagen kan duren voordat de temperatuur in huis volledig is aangepast. ‘s Nachts de temperatuur verlagen raden wij daarom ook af.

  1. Druk rechtsonder op INSTELLEN en daarna op midden onder op CONTINUE.
  2. Op het scherm wordt de tekst INSTEL CONTINU weergegeven.
  3. Door op rechtsboven op WARMER of KOUDER te drukken zal de temperatuur worden verhoogd of verlaagd.
  4. Druk op KLAAR om te bevestigingen.

De warmtepomp wisselt door slimme regeling automatisch tussen zomer- en wintermodus. Als het buiten kouder wordt dan zal de warmtepomp volledig automatisch naar wintermodus gaan en andersom. Om dit goed te laten werken dient de thermostaat op automatisch koelen en verwarmen te zijn ingesteld.

  1. Druk rechtsonder op INSTELLEN en daarna op linksonder op KOELEN VERWARM.
  2. Op het scherm wordt de actieve regeling weergegeven. Selecteer AUTO KOEL/VERW.
  3. Druk op KLAAR om te bevestigingen.
Vakantiemodus instellen Toros

Wanneer je langer dan 3 dagen niet thuis bent, kan het wel voordelig zijn voor je energie besparing om de temperatuur wat lager te zetten. Je kunt hiervoor de vakantiemodus instellen. Stop de modus ongeveer één dag voordat je terugkomt, zodat er voldoende tijd is om de woning alvast op temperatuur te krijgen.

  1. Druk rechtsonder op INSTELLEN en daarna op links onder op VAKANTIE.
  2. Op het scherm wordt de tekst INSTEL VAKANTIE weergegeven.
  3. Door op rechtsboven op WARMER of KOUDER te drukken stel je de gewenste temperatuur in.
  4. Stel vervolgens met de pijlen het aantal dagen in dat je weg bent. Dit kan tot maximaal 99 dagen.
  5. Druk op VOORUIT of TERUG om het tijdstip dat je thuiskomt in te stellen.
  6. Druk op KLAAR om de vakantie instellingen te activeren. Na ongeveer 7 seconden wordt de vakantie functie automatisch actief.

Wanneer je het scherm ongeveer 7 seconden niet hebt aangeraakt, zullen verschillende knoppen uit beeld verdwijnen. Als je op het scherm naast de ’tijd van thuiskomen’ of  ‘dagen’ drukt komen de knoppen weer in beeld.

Onderhoud

Het is belangrijk dat je zelf in de gaten houdt of de warmtepomp goed werkt. Sommige zaken kunnen namelijk niet op afstand gecontroleerd worden. Controleer daarom regelmatig op afwijkende geluiden, lekkages aan de onderdelen of leidingen en roestvorming. Neem bij een afwijking contact met ons op.

Voor onderhoud en reparaties is het van belang dat de warmtepomp en boiler toegankelijk zijn. Zorg ervoor dat monteurs er altijd makkelijk bij kunnen.

Bijvullen & ontluchten

Wanneer de druk in het cv-systeem onder de 0,8 bar komt, dan is het tijd om bij te vullen. Ontlucht na het bijvullen ook het systeem voor een optimale werking. In de video leggen we uit hoe je dit eenvoudig zelf kunt doen met de bijgeleverde vulslang.

Storingen

Een storing is zichtbaar op het scherm van de thermostaat met de melding 'Ketel Storing'. Om de storingscode te zien druk dan op INFO rechts onderin. Meldingen met een storingscode tussen de 1 en 99 verdwijnen meestal vanzelf weer. Wacht in dat geval altijd eerst even af. Controleer ook altijd of er voldoende radiatoren of groepen van de vloerverwarming open staan.

Resetten

Storingen met een storingscode van 129 of hoger verwijden pas weer als de warmtepomp gereset wordt. Dit kan ook gebeuren wanneer storingscodes 1 t/m 99 meerdere malen zijn voorgekomen.

  • Zet de hoofdthermostaat (in de woonkamer) achterelkaar op de onderstaande temperaturen:
    • Stel in op 29 °C, wacht 50 seconden
    • Stel in op 16 °C, wacht 50 seconden
    • Stel in op 20 °C, wacht 50 seconden
  • De warmtepomp wordt nu gereset.
  • Stel de gewenste temperatuur in nadat de warmtepomp weer opgestart is.

Blijft de melding staan? Neem dan contact met ons op. Wanneer de warmtepomp te vaak wordt gereset dan kan er schade aan de warmtepomp ontstaan.

Elektrisch verwarmen

Er is een elektrisch element aanwezig in de warmtepomp. Tijdens extreem lage buitentemperaturen helpt deze om de woning te verwarmen, zodat het gewenste comfort wordt gegarandeerd. Wanneer storingscode 70 in beeld verschijnt staat de warmtepomp in noodbedrijf. Neem contact met ons wanneer dit gebeurt.

Storing melden

Is na resetten de storing niet opgelost? Bel dan naar 085 822 0300 of stuur een e-mail naar storing@evoyo.nl. Laat in de e-mail weten welke storingscode op het scherm van de binnenunit staat. Je kunt ons ook een foto sturen van het scherm. Het is belangrijk dat op de foto de storingscode te zien is. Zo kunnen we de storing zo snel mogelijk oplossen.

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden?

We helpen je graag met al je vragen of opmerkingen. Kies een van de contactopties en kom zo snel mogelijk met ons in contact.

Chat met ons
Stel je vraag en krijg meteen een antwoord.
Direct antwoord

Stel je vraag aan een van onze medewerkers. We staan op werkdagen voor je klaar tussen 09:00 – 17:00 uur.

Bel ons
Onze klantenservice is bereikbaar tijdens kantooruren.
Kantoortijden

Onze medewerkers staan telefonisch voor je klaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur. We zijn bereikbaar op 085 822 0300 voor een antwoord op je vraag of voor het melden van een storing.

Wil je buiten kantoortijden een storing doorgeven? Bel dan naar 085 822 0330.

Stuur ons een e-mail
Je kunt een e-mail sturen naar klanten@evoyo.nl
1 - 5 dagen

Stuur ons een e-mail op klanten@evoyo.nl. We doen ons best om zo snel mogelijk contact met je op te nemen.

Wil je een storing doorgeven? Stuur een e-mail naar storing@evoyo.nl

Vul het contactformulier in
Stel je vraag in het contactformulier
1 - 5 dagen

Stel je vraag via ons contactformulier. We doen ons best om zo snel mogelijk contact met je op te nemen.

FacebookTwitterLinkedInWhatsApp